lördag 2 oktober 2010

Nya vyer efter instängdhet

Något försenade uppdateringar. Vi har alla fått vår dos av magsjuka och svåra förkylningar. Vissa värre än andra. Fick följa min stackars rumsgranne till sjukhus. Jag var inte i närheten av en lika allvarlig åkomma som den hon hade, men låg ändå med huvudvärk och magont, snörvlande i sängen på mitt rum i minst tre dagar. Jag hade turen att ha tillgång till Skype, vilket indirekt innebär turen att några timmar om dagen ha tillgång till en mängd omtänksamma, älskvärda och fantastiska människor. Mina föräldrar och systrar kunde säga värmande ord och skratta i mun på varandra.  Jonas kunde sitta på min pall (lite platt och kroppslös) och berätta med stor inlevelse om kängurufödslar, gymframgångar (218 kg i benpress) och sedan läsa högt ur Jane Eyre för mig om kvällen. Tack. 

Efter dagars av instängdhet var det dock riktigt skönt med en söndagspromenad (25/9) genom höstgula parker ner till utsiktsplatsen vid universitetet.   

Fotograf: min medpromenare Daniel



1 kommentar:

  1. Åh va roligt att se dig på bild snygga Anna! Men jättetråkigt att du varit/är (?) sjuk och så.. :( Men prisa gudarna för skype! Underbart att kunna prata och se dig. Känns nästan som att vi satt i samma rum förutom att jag inte kan krama dig och hämta tröstande te till sjuklingen. Vad gulligt av Jonas också! Jane Eyre är bra den. Jag hoppas ni alla mår bättre nu! Ta på dig varmt och se till att höstlöven håller sig kvar tills jag kommer! Tumme upp för mer bilder på dig och Moskva!

    SvaraRadera