onsdag 13 oktober 2010

Kalaskul

Lördagen förra veckan var en kväll att minnas! Eller för käre Daniel en kväll att få återberättad ;) Katarina bjöd på jättegod middag och snacks i hennes fantastiska lägenhet. Vi träffade hennes trevliga ryska vänner också och spelade maffia och umgicks fram till gryningen. Kalaskul! Det var länge sedan jag strosade hem vid åttatiden en söndagsmorgon. 






 

Daniel med flaggorna han använde för att deklarera svenskt territorium. Natasha med svenska flaggan i håret. 


Roma, Katarina och jag
Litet P.S. Under färden dit när jag var på väg ner för rulltrappan i metron kände jag att någon tog på min handväska. Tittade ner. Facket öppet. Kvinna som spärrar upp ögonen. Jag vänder mig om i rulltrappan och springer tillbaka upp för den. Lyckas till min glädje få tillbaka min plånbok. Denna gången hade jag tur att allt gick bra, men om det mot förmodan skulle ske en annan gång: låt dem ta den (tips). Nu har jag väskan slickad mot kroppen under jackan i tunnelbanshettan eftersom min jacka saknar innerfickor (tips 2). Nästa gång, köp en jacka med innerfickor. Det är ashäftigt (tips 3).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar