måndag 11 oktober 2010

Katarina och tisdagskvällarna

Ibland träffar man riktigt härligt vänliga och inbjudande människor. Katarina är en sådan människa. Vi träffades några gånger när vi var små eftersom våra pappor känner varandra, men har inte pratats vid på nästan tio år. Men direkt när jag kom till Moskva skrev hon och välkomnade mig och bjöd sedan med mig och mina medresenärer på studentaktiviteter som hon är med och arrangerar för nya ekonomistudenter på hennes skola. (Riktigt efterlängtat eftersom vi fortfarande ägnar mest av vår vakna tid åt att bekanta oss med den stelbenta byråkratin istället för skrattande studenter). Två tisdagskvällar har det blivit på den stora puben кружка. Roligt! Moskva må vara en av Europas dyraste städer, men för runt 15 spänn ölen behöver studentplånboken inte magra bort. 


Anja och Natasha


Jag, en annan trevlig Katarina och en fransman, wanna-be italienare

Daniel, Katarina och Malin being awesome, helt enkelt.  
Daniel fotar den röda stjärnan under nattvandringen med Katarina, och Katarina fotar mig minsann.

1 kommentar:

  1. 15 spänn var inte dåligt det! HAhaha "wanna-be italienare" :P Jättekul att se mer bilder! SNYGGO!

    SvaraRadera