torsdag 23 september 2010

Fakulteten

Om jag hade varit en the-sims-gubbe så hade mitt smutsiga rum gett mig illrött på miljöbarometern. Min fakultet däremot hade get mig grönt, grönt, grönt. Jag studerar vid MGU:s journalistiska fakultet som ligger mittemot Kreml i hjärtat av Moskva. Tydligen ska fakulteten vara en av de bästa journalistiska fakulteter i landet. Detta vet jag mycket lite om eftersom jag inte är någon journalistikstudent, utan språkstudent. Men jag har ändå möjligheten att få njuta av fakultetens vackra, ljusa miljö. Någon journalistikkurs utöver språkkursen blir det kanske också så småningom.

 Min föreläsare i ryska är en mycket elegant kvinna. I början skrämde hon mig lite med att slå i bordet så fort vår roliga grekiska kursare gjorde något fel. Men så rätt snart förstod jag att hon verkar vara en riktigt duktig pegadog. Nyfiken och kunnig. Och slå i bordet gör hon knappt längre.





 

 I Ryssland kom någon på att det var tjusigt med mintgrönt. 
Nåja, det gör sig mycket bättre på dessa pampiga väggar än i mitt rum.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar