fredag 24 september 2010

Lisa, moscow queen

Lisa är en av Moskvas höjdpunkter. Härliga, roliga Lisa! Det var underbart att få träffa henne, se arkitekthögskolan hon går på, vandra längs Moskvas gator, äta och fika. Och prata, prata, prata. Lisa är spännande och lite galen – på ett positvt sätt. Hon är en av de få som känner min SSIM-del. Och jag känner hennes. Det finns något oförklarligt skönt med att träffa människor som har känt en när man var yngre. Som man har suttit i bastun med när Henrik ropat att vi måste komma ut, som man har krupit med bakom den blåa tjockmattan i gympasalen för att luta sig mot den tillsammans och sedan låta den falla. Tänk vad roligt alla SSIM-barn tyckte det var att åka på mattan! Jag hade nästan glömt det förrän Lisa påminde mig. En dag av trevliga påminnelser, nya skratt och förhoppningar om en kalaskul höst.


Lisa på arkitektskolan

       
Jag på den mysiga resturangen med min extra sallad som extra huvudrätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar